Detta med manligt och kvinnligt

14 Nov

Gick in av en slump in på en tjejs blogg..via en annan tjej som jag brukar läsa..hennes syster var det om jag förstod det rätt..

http://fashionstars.blogg.se/

och fick se en bild på henne och hennes flickvän och helt plötsligt kom att tänka på att det inte är så ovanligt att lesbiska par ofta ser ut som på bilderna nedan

Även denna tjej och hennes flickvän såg ut så…den ena mera manlig och den andra mera kvinnlig..hur kommer det sig att det oftast är så..

Jag kan förstå att den mer manliga kvinnan attraheras av den mera kvinnliga kvinnan..för fakta är fakta..hon drar sig till kvinnor..men att den kvinnliga kvinnan dras sig till den mera manliga kvinnan..det är just det jag inte riktigt förstår…om hon dras till det mer manliga..borde inte det vara till en man då..inte kvinna..om båda är manliga eller båda kvinnliga..det skulle jag förstå..men jag behöver inte förstå..jag dömer ingen heller…bara nyfiken..bara kom att tänka på det när jag såg bilden..Kan lika gärna vara så att dem helt enkelt drar sig till varandra för att dem är olika (Den ena mer manligt och den andra mer kvinnlig)

Men det känns inte som att man bryter så mycket mönster då..på långt håll kan man inte alltid avgöra om det är ett lesbiskt par eller inte..

Det finns ju dem män som är väldigt kvinnliga och man kan lätt missta dem och tro att det är två brudar som håller hand eller pussas med varandra..spännande det där..

Ett svar to “Detta med manligt och kvinnligt”

  1. Christian 14/11/2011 den 16:37 #

    Hej på dig!!
    Det där har jag med funderat lite över.
    För själva grejen med att vara lesbisk är väl att man faller för det kvinnliga?
    Men, varför är då oftast en av tjejerna i ett lesbiskt par mer likt än man, än en tjej?
    …precis som du funderar över med….

    En tanke jag har fått, är att den ena kanske inte vet vad den har för läggning egentligen, utan håller på att experimentera sig fram till det.

    Näe, det där lät långsökt, men men…

Lämna en kommentar